Нищо общОбективно погледнато
22 декември, 2013
Скандинавско електропоп парти №4
26 декември, 2013

trafficlightВсяка завършеност се нуждае от начало. Ето го и моето. Казвам се Самуил и обичам музика. Ще ви споделям изпълнители, албуми, миксове, новини и събития от музикалния свят пречупен през моята гледна точка. Въведението ми се състои от няколко примерни тазгодишни песни, оставили ме с впечатление за интродукция. Започват тихо и плавно и постепенно ескалират, достигайки до момент на странна незавършеност. Сякаш очакват да бъдат продължени.

Първа в списъка влиза „PV“ от последния албум на берлинския изпълнител Apparat – „Krieg und Frieden (Music for Theatre)“. Славещ се с умелите си експерименти в електронната музика Саша Ринг за пореден път си натежа на мястото. Албумът напомня саундтрак на психо-трилър, а „P.V“ опрелено е в първо действие. Втора по ред е „In Two“ от издаденият през февруари „Untogether“ на канадците от Монреал Blue Hawaii. Освен име на тропически коктейл и американски мюзикъл това са и Алекс „Агор“ Коуън и Рафаел Стендъл-Престън (участваща също в друг канадски проект на име „BRAIDS“). Песента започва плавно и приключва внезапно, но в случая си има и продължение в лицето на тежкия бас на „In Two II“.

Като последна в списъка се явява и началото на края – осем минутния епос „Says“ от берлинския съвременен композитор и пианист Нилс Фрам. Обучен от Наум Бродски, състудент на не кой да е а Пьотр Илич Чайковски, Фрам определено е едно от лицата на добрата музика през идните години. Албумът „Spaces“ е серия от експериментални творби с насоченост към съвременната класика, докато синтезаторите в края на „Says“ задължително напомнят за „бащата“ на френската електроника Жан Мишел Жар.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.