Лятна музика на МЕЛФОРМАТОР
28 юли, 2014
Деян Енев - Малката домашна църква
Деян Енев – „Малката домашна църква“
2 август, 2014
Покажи всички

Георги Христов от AIESEC

Георги Христов от AIESECПоговорихме с Георги Христов, студент в първи курс в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ за работата му в AIESEC, бъдещето на младите хора в България и нуждата бизнесът да ги подкрепи.

Как стигна до AIESEC?
Влязоха в лекция, представиха се. Тогава не се заинтересувах, като ги видях. Казаха „Искаме да ви помогнем да се развиете!“ Но отидох заради колежка. И така реших да си запълвам свободното време.

Каква е ролята ти в AIESEC?
В проекта World Playground отговарям за подбора и грижата за стажанти, както и търся партньори. Сега ще бъда на следващия мандат и вицепрезидент по комуникациите. Това трае една година. С други думи от мен зависи отразяването и популяризацията на нашата дейност. Личната ми цел е буквално всеки един студент да е чул за нашата работа. И това е абсолютно постижимо.

Колко време ти отнема седмично да се занимаваш с това?
Работата е много сега, но е защото имаме три събития едно след друго. Работя със стажанти, с други хора, има организаторска работа. Не винаги е така.

Българските студенти занимават ли се със странични дейности?
Много е трудно. Много е трудно, защото – мен това ме мотивира – липсата на подкрепа от близките ти. Повечето хора не те разбират. Не го правиш за пари, а ти отнема много време.

Кой не помага на студентите?
На мен лично ми пречи, че няма изградена силна връзка между завършващите студенти и  бизнеса.

Защо го правиш тогава като не е за пари?
За контакти, за опита, защото съм млад и имам енергията. Но това е защото съм показал отношение. Има и нещо друго. Занимавам се, защото губя интерес в университета.

На какво се дължи това?
На слабата организация. Слабите преподаватели и отношението им към нас. Не ме карат да давам всичко от себе си. Е има и изключения…

От какви държави идват студенти в България?
Студентите в Пловдив са от Чехия, Италия, Азербайджан, Египет, Украйна, Хонг Конг, Китай, Полша, Русия, Тунис, Тайван, но ако добавим цялата страна, списъкът ще е огромен… Бях Chair за всички тези хора на семинари. Това ти дава AIESEC – да видиш как твоите думи повлияват на други хора, как ако си искрен и отворен, можеш да промениш някой, когото едва познаваш.

Защо избират България?
Лично не смятах България за интересна за чуждестранните студенти, но си промених мнението близките месеци (благодарение на тях). В Китай има стабилна реклама за България. Тази роза се изкъртва от реклами. Студентите разбират, че е евтина дестинация, че е интересна източноевропейска държава. Също все още ни се носи славата на добри домакини, на сърдечни хора.

Какво си отнасят, когато си тръгват? Не нещо материално, а нещо освен опита, който придобиват тук.
Ще ти го кажа много просто. Имаме едно забулено момиче, което сподели, че ѝ било забранено да се докосва с други хора, най-много здрависване, и каза „Не вярвах, че ще се прегърна с толкова много хора.“ За мен това са едни от първите стъпки в човешките взаимоотношения, а ние работим по развитието на човешкия потенциал.

Много хора се изненадват като дойдат тук и казват „Ама вие не сте като държавите от Близкия Изток!“ Ето, тук в Капана им прави впечатление, че е като в Централна Европа.
Точно – полякиня каза, че има чувството, че е в Полша. Грешката на България е, че няма ясна таргет група за реклама. Македония – Macedonia Timeless. Ето пример за силна реклама. Хубавото на България е, че има планини и море. Има всичко, а отностно туризма май е единственият правилен път, по който сме поели.

Имате ли цел колко чуждестранни студенти да дойдат тук?
Планираме 100% растеж от миналата година. За да се случи това, трябва да намерим партньори от бизнеса, да имаме реклама, прозрачност. Да сме безстрашни и… хора !

Симеон Тодоров
Симеон Тодоров
Създател на PLOVEDIV. Учител. Избран за един от 40 до 40 в класацията на Дарик за успешно реализирали се млади българи до 40 години, останали встрани от медийния интерес.

Вашият коментар